2012

Imorgon är det 2013. Kvällen ska jag spendera med ett gäng pojkar och flickor uppe på brattberget. Hoppas att kvällen blir asbra och att det nya året blir ännu bättre.

Ärligt talat så måste jag nog säga att det känns skönt att 2012 är över. Detta år har för min del varit det jobbigaste jag har varit med om. Ständig kaos och flykt.
Men på grund av att det har varit så pass jobbigt och att jag har varit tvungen att kämpa med allt jag har, i stort sett hela tiden, så har jag även lärt mig väldigt mycket. Jag har framför allt lärt mig att uppskatta det jag har mycket mer, samt att man inte ska klaga i onödan. Det kan alltid vara så mycket värre än vad det redan är.

Jag kan dock inte säga att jag har lärt känna mig själv bättre, eftersom detta år mest gått ut på att.. Ja, vad fan ska man säga? Att kämpa emot mig själv? Jag vet inte hur man sätter ord på det. Men det jag har varit detta år har jag fått lära mig inte alls är den jag är egentligen, utan något helt annat.
Visst känns det förjävligt, för att hitta sig själv och lära sig att tycka om sig själv är väl ändå det man siktar efter hela tiden. Men jag kan i alla fall säga att jag har tagit lärdom av allt jag har varit med om i år. Samt att jag hoppas att kunna vara så pass klok att aldrig någonsin gå tillbaka dit igen.

2013 ska bli en ny start. En frisk ny start. Jag hoppas att inom en snar framtid få kunna njuta av allt i livet, att kunna vara spontan och att kunna göra egna val, att börja träna igen och känna mig frisk på riktigt. Tills dess tänker jag kämpa med allt jag har, mist :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0